Kontakt
Obchodné meno |
ERTEA SLOVAKIA, s. r. o. |
Ulica a číslo |
Kopčianska 10 |
PSČ a mesto |
851 01 Bratislava - mestská časť Petržalka |
IČO: | 45709769 |
DIČ: | 2023095558 |
IČ DPH: |
SK2023095558 |
Zápis v registri: |
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vo vložke číslo 67242/B. |
IBAN | SK8283300000002200964022 |
Telefon: |
+421 2/2102 6788 |
E-mail: |
support@ertea.eu |
Kontaktná adresa: |
Kopčianska 10, 851 01 Bratislava |
Prevádzková doba zákaznickej podpory: |
všedné dni 8:30 - 16:30 |
Orgán dozoru: |
Inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj |
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.ertea.sk
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je ERTEA SLOVAKIA, s.r.o., so sídlom Kopčianska 10, Bratislava - mestská časť Petržalka 851 01.
- Predávajúcim je ERTEA SLOVAKIA, s.r.o., so sídlom Kopčianska 10, Bratislava - mestská časť Petržalka 851 01.
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.ertea.sk je ERTEA SLOVAKIA, s.r.o., so sídlom Kopčianska 10, Bratislava - mestská časť Petržalka 851 01.
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Cena
- Všetky uvádzané ceny na eshopu a v tychto obchodných podmienkach sú konečné vrátane 20 % DPH.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je odoslanie tovaru.
- Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
- Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail alebo telefonický kontakt. Za overenie sa pokladá možnosť spätného kontaktovania kupujúceho na danom telefónnom čísle alebo e-mailovej adrese. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu predávajúci povinný vrátiť do 14 dní.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledujúcim spôsobom:
- platba prostredníctvom platobnej brány GP Webpay
- Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
- zľavu z ceny za registráciu do e-shopu,
- zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu,
- Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
- Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
- a. Slovenskej pošty, a.s.,
- b. prostredníctvom služby Zásielkovňa
- c. prostrednictvom kurierskej spoločnosti DPD
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán s doručením na územie SR si za dopravné účtujeme:
- pri doprave Slovenskou poštou balíkem - 4 €
- pri doprave Zásielkovňou – 2 €
- pri doprave kurierskou spoločnosťou DPD – 4 €
- Vyššie uvedené poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb platia iba s miestom dodania na území Slovenskej republiky.
- Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
- Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom prevzatia na mieste určenom kupujúcim.
- Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
- Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
- Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou.
- Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
- Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. Z toho vyplýva, že odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je možné u predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z.
o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem
zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo
služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne
sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa
Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením
neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných
opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať
mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
4. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl.
Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných
noviel a to konkrétne:
a) právo na
informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
b) právo požadovať
prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona
spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše
údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
c) právo na opravu
osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú
neaktuálne,
d) právo na vymazanie
osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby
prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
e) právo na
obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade
ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
f) právo
namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
g) právo na
prenosnosť osobných údajov,
h) právo podať
podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov
5. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul,
meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne
číslo, e-mailová adresa,
ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto
osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci
vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom
vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia
dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
6. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko
času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých
stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo
vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky
a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme
ponúknuť kvalitnejší obsah. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený
záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google
a podobne.
7. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť
priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť
zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom
prehliadači.
8. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na
účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na
kontaktnú e-mailovú adresu.
9. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno
a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto
osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.
10. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
- Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk
- Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. decembra 2017.
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.ertea.sk
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený
u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní
24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa
v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho
zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal
použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12
mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle
ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok a na
tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od
prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá
kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne
u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené
nasledovným užívaním:
- k vade došlo
mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym
zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený
v návode na používanie,
- používaním tovaru
v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými
a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu,
- zanedbaním
starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru
nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi
alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré
vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na
bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej
minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na
kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba
spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu
tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu
uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú
adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo
k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene,
prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu
dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame
priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).
Reklamáciu je vhodné zaslať písomne (poštou) alebo osobne.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá
kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme.
Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu.
Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu
predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť
aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie
reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu
vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak ide o vadu,
ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas
a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená bez
zbytočného odkladu,
- kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo sa vada týka len súčasti
veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
- predávajúci môže
namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
- ak ide o vadu,
ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má
kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté
právo ma kupujúci v prípade ak síce ide o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
väčší počet vád vec riadne užívať,
- ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
veci.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí
reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo
vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo
jej odôvodnené zamietnutie. O výsledku reklamačného konania je
spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa
pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní
tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim
rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším
podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou
všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich
kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.